قانون وراثت از ديدگاه احاديث
نوشته شده توسط : mosafer


يکي از قوانين مهم در جهان موجودات زنده قانون وراثت است. به موجب همين قانون فرزندان بدون کوچکترين فعاليت اختياري صفات و خصائص پدران و مادران را فرا م يگيرند و با همان خصوصيات به وجود مي آيند.
رسول اکرم و ائمه طاهرين که حقايق را با نور وحي و الهام مي ديدند به اين قانون عظيم خلقت توجه کامل داشته و در بعضي روايات به آن اشاره کرده اند: رسول اکرم(ص): انظر في اي نصاب تضع ولدک؛ فان العرق1 دساس2: نگاه کن فرزندت را در کدام رحم قرار مي دهي؛ چرا که ريشه، تاثير گذار است.امام علي(ع) حسن الخلاق برهان کرم الاعراق: خوش اخلاقي دليل کرامت ريشه هاست.
1. خوش اخلاقي(سجاياي اخلاقي)، دليل کرامت ريشه هاست.

انتقال حالات روحي مادر به کودکان از طريق وراثت
درجنگ جمل، امام علي(ع) نيز خود را به محمد حنيفه، فرزند جوان و رشيدش داد که برود و شتر عايشه را از پاي در آورد، ولي دشمن با ضربات نيزه و تير جلوي علمدار جوان را گرفت. محمد از پيش روي باز ماند. حضرت خود را به او رساند و فرمود: از ضربات دشمن مترس حمله کن؛ قدري پيش روي کرد ولي باز متوقف شد و نا گريز باز گشت. در اين هنگام امام حسن نيزه را از دست محمد گرفت و به ميدان رفت و صفوف دشمن را شکافت و پيش رفت تا به شتر عايشه رسيد و آن را از پا در آورد و پيروز مندانه بازگشت و اين گونه آتش جنگ خاموش شد محمد حنيفه سر به زير افکند و از اين که نتوانست دستور پدر را اجرا کند، احساس حقارت و شرمندگي کرد. اميرمومنان که متوجه موضوع شد، فرمود: فرزندم! ناراحت نباش، اگر حسن فتح کرد، او پسر فاطمه است ولي تو فقط پسر من هستي(الگوهاي تربيت، محمد علي کريمي نيا، ص 33





:: بازدید از این مطلب : 1035
|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 ارديبهشت 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: